lördag 29 september 2012

SlideShare-rundvandring

Idag har jag gjort en rundvandring på SlideShares web-sidor. Jag har skapat ett eget konto och grejat mina grundinställningar någorlunda i skick. Samtidigt har jag gjort egna minnesanteckningar med hjälp av PrintScreen-funktionen och klistrat in skärmbilderna i ett Word-dokument. Detta är det enda sättet för mig att kunna komma ihåg alla kurvor, var jag har varit och få en bild av denna tjänst och dess olika möjligheter.

De möjligheter, som SlideShare erbjuder är många. Jag har valt Vesa Linja-aho och Tarmo Toikkanen, vars SlideShare-produktion jag följer.

Här nedan finns en video, som visar, hur man kan skapa en Slidecast. Det skall jag pröva imorgon, eftersom idag är en så fin dag och solen kom just precis fram att nu är det dags att göra en liten rundvandring i naturen och i skogen,  istället .




1 kommentar:

  1. Jag uppskattar verkligen din flitighet! Ingen lärare kan lära, vad man skall göra för att få i bruk alla some tjänster, det är nånting man måste göra själv. Lärarens uppgift, som jag ser det, är att ge tips till vad man kanske skulle prova, och sedan ge stöd, om det behövs. Jag vet, att den här stilen inte passar åt alla, men du har varit en exemplarisk "elev"!

    - Irmeli

    SvaraRadera