söndag 28 oktober 2012

Reflektioner efter den andra närstudiedagen

Så många möjlighter med så många nya verktyg! Bara man hade mera tid att jobba med dessa nya verktyg och ta ens en del av dem i användning.

Jag blev inspirerad av närstudiedagen 25.10.2012 och testade att skapa en minneskarta med Mind42 av dagens fina presentationer. Jag sparade minneskartan som en bild och fick litet kämpa med bildstorleken för att få den passa in på min bloggsida. Sedan exporterade jag bilden från Mind42 till min egen dator och därifrån till Picasa för att hämta bilden från Picasa till min blogg. Fast bildkvaliteten är suddig och dålig, så tänkte jag låta bilden ändå bli här.



1 kommentar:

  1. Hej, Jag kämpade själv med en mind map i mina pedagogikstudier vid Haaga Helia och det är ju tråkigt att det inte går att exportera på något vettigt sätt. Samma gäller ju Wordle om det inte har ändrats. H. Anna

    SvaraRadera