fredag 16 november 2012

Reflektioner efter den tredje some-närstudiedagen

Learning Café -metoden var en intressant upplevelse som en ny inlärningsmetod för mig. Jag blev inspirerad och vill nappa på den för att pröva den tillsammans med mina merkonomvuxenstuderande, när de är tillbaka från sin inlärning i arbete -period efter nyåret. Då kunde studeranden göra en sammanfattning av sina erfarenheter under arbetslivsperioden och fristående examenstillfällen.

Jag har fört vidare Irmelis budskap om möjligheter som IT-kouluttajat ry. erbjuder för att ordna t.ex.ett some-seminarium inom Axxell-organisationen. Jag tog upp saken med mina kolleger och de tyckte att det var en bra idé.

Under eftermiddagen nappade jag två nya verktyg: SumoPaint och Greenshot, som jag vill stifta närmare bekantskap med under den sista some-distansperioden.

Så att some-äventyret fortsätter!

1 kommentar:

  1. Jag har nu kört med halva lyktor i två dar här i Arcada bloggs. Med det menar jag, att "officielt" är jag inte här tills på måndag, för igår och idag hade jag andra ärenden. Men lite får man kika endå, eller hur?

    Jag är glad, om du tyckte att metoden är någonting du kan själv utnyttja!

    Jag skall skicka dig meil om It-kouluttajat förbindelsen.

    - Irmeli

    SvaraRadera