söndag 4 november 2012

Ritvas Google Dokument -prenika ansökan

Nu är det dags att söka Google Dokument -prenika.

Jag har
- skapat en mappstruktur i mitt Google Drive
- flyttat dokument i olika mappar
- skapat Google -presentation och Google -textdokument
- delat dessa dokument med andra
- gjort ändringar i delade dokument
- laddat ned Google Dokument på min egen dator
- laddat upp dokument i Google Drive
- konverterat en del av de uppladdade dokumenten till Google Dokument
- skapat ett Google Dokument -fomulär
- skickat formuläret till Digflick-gänget per epost och väntar på svaren
- bäddat in Google Dokument -formuläret på  Digflick-bloggen

Fast jag inte är så övertygad om Google Docs -fördelar allmänt, så möjlighet av att dela dokument, skall jag fundera litet närmare på: Vid hurudana sammanhang skulle det ge mervärde i mitt arbete?

Hälsningar
Ritva

1 kommentar:

  1. Jag måste börja göra nya prenikor, när du är så ivrig plockare, att jag nästan inte har några mera färdiga! Du har tjänat din prenika!

    När du nu börjar fundera på användingsmöjligheter, kom också ihåg, atta studerande kan ha nytta av verktyg som inte så användbara fpr läraren. Och också arbetsgivare. T.ex. Om du delar en blanket i Google docs och sedan redigerar det ( t.ex. På grund av ändringar i reglerna), har alla arbetsgivare alltid den nyaste versionen, men om du skickar det som en bilaga med e-post, måste du alltid skicka en ny version, när du uppdaterar.

    - Irmeli

    SvaraRadera